مطالعه خارش پوست، علت بروز این مسئله را روشن کرد

10ژوئن 2021- محققان خبرهای خوبی برای افرادی که از خارش پوست رنج می برند، دارند. آنها می گویند که تفاوت قابل توجهی در مناطق غیر مودار و مودار پوست در رابطه با مشکلات خارش یافته اند.

خارش مزمن پوست می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و در افرادی که از بیماری های پوستی مانند اگزما، کهیر و درماتیت تماسی رنج ببرند، بسیار شایع است.

پروفسور Liang Han، از دانشکده علوم زیستی انستیتوی فناوری جورجیا، گفت: خارش یک مشکل بالینی قابل توجه است که اغلب به دلیل بیماری های زمینه ای در پوست، کبد یا کلیه ایجاد می شود. با توجه به درک محدود ما از مکانیسم های خارش، ما درمانی موثر برای اکثریت بیماران نداریم.

تا همین اواخر معمولاً تصور می شد که مکانیسم های خارش پوست در همه یکسان هستند .اما تیم تحقیقاتی پروفسور هان شواهدی یافته است که نشان می دهد بین خارش در نواحی غیر مودار و مودار پوست تفاوتی وجود دارد.

اصطلاح تخصصی برای مکانهای صاف و بدون موی بدن، "پوست های طاس یا glabrous skins " است. محققان دریافتند خارشی که در این مکان ها ایجاد می شود، مانند کف دست و پا به روش های کاملاً متفاوتی از خارش در مناطق دیگر ایجاد می شود.

هیلی استیل فارغ التحصیل دانشکده علوم بیولوژیک انستیتوی فناوری جورجیا ، که در این کار تحقیقاتی دخیل بود، گفت: خارش کف پا یا کف دست یکی از بدترین خارشها است زیرا انجام کارهای روزمره مانند نگه داشتن اجسام در دست یا راه رفتن را دشوار می کند. اگر بازوی شما خارش داشته باشد، ممکن است حواس شما پرت شود اما هنوز هم می توانید تایپ کنید و هنوز هم حالتان خوب است.

محققان گفتند که با کار عمیق در مورد خارش پوست، کشف کردند که سلول های عصبی واقعی که سیگنال خارش را ارسال می کنند، در پوستهای مودار و بی مو جمعیت های مختلفی هستند. نورونهایی که در پوستهای مودار سیگنال خارش را ارسال می کنند در پوستهای بدون مو سیگنال خارش را ارسال نمی کنند، احساس خارش را یک جمعیت دیگر از نورونها در پوستهای بی مو حس می کنند.

محققان فکر می کند که یافته های آنها می تواند به انقلابی در درمان های آینده برای خارش پوست کمک کند و تفکر پزشکان را در این مورد تغییر دهد.

پروفسور رون فلدمن، از گروه پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، گفت: تا به امروز، بیشتر درمان های خارش پوست تمایزی بین پوست مودار و بی مو قائل نمی شدند، جز قدرت دارویی بالقوه به دلیل افزایش ضخامت پوست در پوست مناطق بدون مو.

 وی افزود: یافته های آنها، منطقی برای توسعه درمان هایی با هدف ایجاد خارش مزمن دست و پا ایجاد می کند که در صورت عدم درمان، کیفیت زندگی بیمار را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد.

یافته های این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jun/itching-study-sheds-light-on-why-the-issue-occurs.html